tisdag 20 juli 2010

Baka, baka STOR kaka!!

Igår åkte jag å älsklingen till fiskeaffären. Tanken var att köpa ett kastspö även till mig och jag hade sett ett jättefint i ROSA såklart ;) Men den kosta 799 och de tyckte jag var alldeles för dyrt. Och hur ska jag kunna ha ett helsvart när jag sett att de finns i rosa... Hur som helst så bestämde jag mig för att jag nog klarar mig ett tag till och sen gick vi till Affection Mansion och där såg jag ju världens finaste tårtfat och gissa vad, världens bästa pojkvän köpte de till mig :-) TACK!!
Å så måste jag ju erkänna att de var lite roligare present än ett fiskespö faktiskt :) Fast jag vill ju ut å fiska ibland också. Jobbigt dilemma :D

Mitt superfina tårtfat... Ser ut som rosa rosor mot ljust underlag och röda i mörkt...

Hela gårdagen satt jag å planerade de tårtor jag ska göra på måndag. Skissade storlekar och massa sånt. Bara förberedelserna och tänkingen hur man ska göre tar ju lååång tid.. Bilden under är en skiss på älsklingens svarta bil vilket var Tintins önskemål. Nästan så bilen ser finare ut på skissen än i verkligheten. Frågan är ju bara om man får till de på tårtan sen också...

Och idag började jag att baka tårtbottnar så att de ska vara klara.. Använde alla 16 ägg jag hade kvar och jag behöver MER!! Shit pomfrite vad ägg jag köpt de senaste månaderna!!
Skulle nog behöva bo på en bondgård med massa hönor så man får gratisägg ;)


Denna bild är bara ingredienser till en tårtbotten. Tidigare idag har jag bakat en chokladbotten och nu väntar jag på att syrran ska komma med en leverans ägg så jag kan baka ytterligare en (om jag har tur, annars två) tårtbotten.. De jobbiga är att jag är sååå baksugen!! Vill baka massa gott. Att baka tårtbottnar är ju inte så kul direkt, de är ju bara måsten. Hade ju varit mycket roligare att baka bullar eller paj eller cheesecake eller så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar