onsdag 21 oktober 2020

Halloween Dessertbord - Det dödas dag / The day of the dead / Dia de muertos

I söndags hade jag ett minikalas för min familj och ville då passa på att slå ihop temat med Halloween som jag älskar men valde ett lite blommigare vis som inte enbart behöver vara halloween utan funkar när som helst egentligen. Kärt barn har många namn brukar man säga, jag kallar temat som ursprungligen kommer från Mexiko för "Det dödas dag" men det kallas även "The day of the dead" eller "Dia de muertos" och som ni kanske förstår är det mycket skelett, dödskallar och färggranna blommor. 

Jag valde att bara baka 5 grejer till mitt lilla dessertbord:


Ni har väl inte missat att jag snart har 100 inlägg med massvis med tips inför halloween både när det gäller recept, dukning, lekar, middagar, klädsel osv här i halloweenkategorin!

Följ gärna även min Facebook sida "Millis tårtor och annat" för att inte missa alla bakverk som läggs ut :D











 Vill du se andra dessertbord jag gjort så hittar du i skrivande stund 44 olika inlägg i kategorin dessertbord här i bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar