söndag 24 mars 2019

Överraskningskalas för 77 åring :)

Med väldigt kort varsel, för bara några dagar sen så bestämde jag och makens ena syster att vi skulle ordna ett överraskningskalas för deras mormor som aldrig velat bli firad och inte tycker att det är något speciellt. Tanken slog mig att vi faktiskt inte varit på ett enda kalas för henne på dom nio år som jag känt henne, och hon har ju varit som en mamma för maken och är så himla snäll och kärleksfull och bryr sig om allt och alla så himla mycket så självklart ville vi uppmärksamma henne med ett överraskningskalas :) Det var inte helt lätt att hitta rätt person som hade hand om uthyrning av lokalen så när vi väl fick bokat lokalen så hade vi fyra dagar på oss att bjuda in vänner och släktingar och mormor Märta anade ingenting och det var väldigt roligt att se hennes lycka när hon kom in i lokalen efter att min yngsta dotter sprang å hämtade henne och sa att hon måste följa med henne, och hon hade ju då såklart ingen aning alls om vad som var på gång :) 

Min make ville att jag skulle göra detta väldigt enkelt, han tyckte att det räckte med om vi serverade ett paket ballerina men nej de gick jag inte med på även fast jag vet att Märta såklart hade blivit lika nöjd oavsett vad som serverades, men detta var för mig väldigt enkelt så det bjöds på kladdkaka med kokostosca, snoddas, syltgrottor. banoffee paj och semmelkladdkaka som jag bakat, enklare än så kan det väl inte bli? Sjukt nöjd över att ha fått till detta med så kort tid vilket är väldigt ovanligt för mig som oftast lägger ner ett halvår på varje kalas :)




Ögonblicket när mormor Märta öppnar dörren och ser oss alla ;)

Nästan alla hennes barnbarnsbarn var med (en syns inte på bilden här och 2 bor Frankrike men kommer till sommaren och hälsar på igen). Och av hennes 10 barnbarn så var det iaf 4 som kunde komma med så kort varsel, till och med June som bor flera timmar bort vilket var extra roligt :) Totalt var vi 15 stycken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar