fredag 8 juni 2018

Studenttårta med champangeflaska och ätbart glas!

Att ta Studenten är något alldeles speciellt, minns min egna student som en av de roligaste dagarna någonsin :) Och att få göra en studenttårta till någons student är även det en stor glädjekänsla, jag tror inte jag gjort en studenttårta sedan brorsan tog studenten för några år sen.. Denna gången var det chefens dotter som jag lovade för flera månader sen att göra en tårta efter hennes önskemål, quiltad creme och rosafärgad tårta med blågula band och blommor, ishink med champange, glas, innehåll med mycket oreokakor och givetvis en studentmössa såklart!

Hinken gjorde jag med hjälp utav en liten frigolitdummys och byggde på med Rice krispies treat, glaset som givetvis är ätbart är gjord av isolmalt och även "isbitarna" är ätbart glas, mössan är också gjord i RKT. Tårtan innehöll chokladbottnar, oreomousse i 2 lager med skivade färska jordgubbar och spacklades med jordgubbssmörkräm. Täckt och dekorerad med sockerpasta. Antal bitar 26.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar