tisdag 15 mars 2016

Chokladdröm Cupcakes med daim, nötter, chokladfrosting och kolasås!

Nu när det närmar sig maj och cupcakekalaset där jag ska vara med och tävla igen så måste jag ju hitta ett nytt supergott recept eftersom jag i fjol drog hem första priset! Så därför har provbakningen börjat och jag har bakat 6 olika sorters cupcake för att prova mig fram. Sen ändrar man lite och lägger till och tar bort ingredienser och gör om igen :) 
Och eftersom det är till en tävling i bästa smak så kommer jag inte lägga ut det bästa receptet i förväg utan håller det för mig själv ett tag till :) 

Så detta receptet är ett av dom jag valt ut, hittade receptet i tidningen Hembakat och det är faktiskt kända Roy Fares som gjort det så jag hade höga förväntningar. Ja menar, den ser ju såååå god ut men dock håller ja inte med om det. Kolasåsen gillade jag inte, var en konstig smak i och med honungen, och chokladfrostingen var inte heller någon favorit, och själva muffinsen blev ganska torr, visserligen hade jag den i ugnen några minuter längre eftersom stickan var helt kladdig vid den tid som stod! Men jag gav mig inte då jag ville tro att det var ett bra recept så jag provbakade dom ytterligare en gång till nu i helgen men tog ut dom trots att stickan var kladdig (valde dessutom bort daimen ifall det var den som gjorde den hård) men trots det så tyckte vi i familjen att dom blev lite torra efter ett par timmar, och speciellt när dom stått i kylskåpet färdiga. Så detta recept använder jag inte igen men kanske ni andra lyckas bättre? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar