fredag 1 januari 2016

Recept: Apelsincrisp *Julgodis*

För ett tag sen fick jag syn på ett recept på Arlas mjölkpaket med Apelsin Crisp som lät så gött men det skulle vara Granuola i och då jag inte tyckte det lät så gott så googlade jag efter andra liknande recept och fann då detta somvar superenkelt att göra och gott. Dock skulle jag tagit lite mindre mängd rice krispies så det blir lite mer chokladigt men man lär sig av sina "misstag" varje gång och så är jag så snäll så jag delar med mig av dom och tipsen till er så att ni kan göra dom perfekta julgodisarna istället :)




Julgodis med apelsincrisp
(ca 25-30 stycken)
200 g Marabou apelsinkrokant
1 dubbelnougat
Ca 7 dl rice crispies
Rivet skal från 2 apelsiner
2 msk smör
Gör såhär:
Smält spelsinkrokant, dubbelnougat och smör över vattenbad.
När allt är smält rör du ner rivet apelsinskal och rice crispies.
Det ska bli en ganska fast röra.
Klicka ut smeten i små kakformar och kyl tills de stelnat.

Receptet hittade jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar