onsdag 6 januari 2016

Pyssla marsipanfigurer i Älgå församlingshem

Med både ett datorhaveri och en mobil som sluta fungera under julen så ligger jag lite efter i planeringen.. Men här kommer en (suddig mobil) bild från veckan innan jul då jag för ett bra tag sen fick förfrågan om jag kunde komma till Älgå församlingshem och lära ut hur man gör olika marsipanfigurer för både små och stora (gamlingar). Och det var superroligt, hade fullt upp vid mitt bord ända tills ringdansen började :) Och mina barn kom också dit lite senare och min stora dotter på 4 år ville genast göra egna dekorationer som hon alltid vill när hon ser att jag gör tårtdekorationer, så hon fick sig lite marsipan och gjorde en egen gran, snögubbe, gris och tomteluva helt själv utan att ens ha sett hur jag gjorde. Blev väldigt imponerad där så vem vet, kanske följer hon mammas fotspår :)) Ps, minstingen gör också egna dekorationer men det ser mest ut som stora klumpar än hehe;)


För barnen fanns det massa aktiviteter som bio, fiskdamm, olika sorters pyssel, göra pepparkakor, dekorera pepparkakshus, sen kom tomtekarlssons med propeller på ryggen och berättade om julen och varför vi firar osv på ett jättebra sätt, sen dansades det ringlekar och tomten kom och gav ut paket till alla barnen och sen fick alla som var där korv med bröd också. Och allt detta var gratis! 
Detta var första året dom gjorde detta men jag hoppas det blir en tradition för barnen hade det sååå kul, och vi också :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar