tisdag 26 januari 2016

En tuffare 1 års Tårta med hemligt meddelande! :)

Denna lilla glutenfria tårtan gjorde jag också i helgen till lille Mio som skulle fylla år för första gången och samtidigt ville föräldrarna släppa nyheten om att han snart ska bli storebror :) Alla dekorationer är ätbara och så även gelebubblan som ska föreställa magen som bebisen ligger i :) Jag fick fri händer helt och hållet men föräldrarna ville gärna att tårtan skjulle vara lite tuffare och gärna gå i färgerna svart, grått och turkost och så gillade han babblarna och bilar så jag tog med lite av varje i designen ;) 

Mio´s mamma skickade sms till mig senare på kvällen där det stod så här:
Tusen tack för den underbart vackra och goda tårtan. Den var helt klart kalasets höjdpunkt, av flera anledningar! Helt perfekt var den!! Tack! Det var ett väldigt roligt sätt att berätta på och flera kopplade inte direkt, utan fick kolla flera gånger!! Väldigt väldigt uppskattat :)
 

Kommer lägga ut en steg för steg beskrivning på hur jag gjorde denna bubblan här i bloggen om några dagar.





Tårtan innehöll glutenfria tårtbottnar, jordgubbsmousse och citronmousse. 
Bilen är gjord av rice krispies treat och täckt med SP.
Antal bitar: 13

2 kommentarer:

  1. Vilken charmig tårta! Kul med unika beställningar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen roligt med unika beställningar :) Så kände jag med doptårtan som skulle ha tatueringstema också ;)

      Radera