söndag 25 oktober 2015

Den stora Hobbydagen med min Tårtutställning!

Igår var det ju Hobbydagen på Charlottenbergs shoppingcenter och jag blev tillfrågad för länge sen om jag kanske ville ställa ut med lite tårtor och även dekorera cupcakes live, och givetvis svarade jag JA =)
Jag har ju jobbat i en och samma butik på det centret i snart 9 år och redan när jag parkerade bilen med släpkärra där en kvart efter öppning och det redan då var svårt att hitta parkering så förstod jag att det skulle bli myyyycket folk, och det blev exakt som jag förutspådde! 
Det var supermycket folk, och jätteroligt. :)) Jag lät även barnen få spritsa och dekorera sina egna cupcakes och det var kö i stort sett hela dagen hos mig, närmare 200 muffinsar gick åt och ca 9 kg hallonsmörkräm!
Förutom att jag dekorerade cupcakes så var även Pernilla där och visade upp sina häftiga fågelholkar och luffarslöjd, Helena som är smyckesdesigner visade upp hennes smycken, balansmannen var där och balanserade bland annat en stor tv, skyltdocka och fågelbur på hakan (tyvärr hade jag världens kö då så jag såg det aldrig live :( ), sen var det flera konstnärer som målade tavlor på plats och visade upp sina verk, olika musiker som sjöng, dansuppträdande med mera. Hade jag varit ledig så hade jag definitivt åkt dit bara för att kika =)

Åh tusen tack allihopa som kom fram och sa HEJ, och miljoner tack för alla superfina kommentarer jag fick om mina tårtor och cupcakes. Så himla roligt att träffa så många följare, och få träffa så många nya människor. Och så vill jag även tacka mina underbara arbetskamrater då så gott som alla kom och tittade till mig, även dom som var lediga och frågade om jag behövde något och om dom skulle köpa med ditt och datt åt mig. En kollega flyttade tom på min bil åt mig då jag inte hann det innan det var dags att sätta igång. Dom är Änglar allihopa! :) Och Tack även till maken som kom och hälsa på en sväng och tog med systemkameran och fotade så jag kunde få lite bilder. TACK ALLIHOPA =D

Här kommer en del bilder från min alldeles egna lilla tårtutställning :) 
Av de tårtor som visas så är det fyra olika verk som jag tävlat med i olika tårtutställningar som har resulterat i 3 st 1a priser och en 4e plats :)
Förberedeserna är igång, snart börjar ruschen! ;)






Givetvis var "våra" maskottar Charlie och Charlotta där och delade ut godis till alla barnen!

Min make glömde tyvärr ta kort på mina cupcakes jag gjorde under dagen :/ Därför lånade jag detta kortet som Carina Tropp (från bonde söker fru) som jobbar på centerkontoret tog och publicerade på deras instagramkonto @Charlottenbergsshopping :)
Jag är verkligen supernöjd med dagen, så himla roligt, och de gick verkligen i ett från 06.45 tills 19.30 när jag kom hem så jag kan lugnt säga att jag var helt slut igår kväll ;) Men jag har iaf fått vara ledig idag och laddat upp batterierna lite för i morgon bär det av till jobbet igen :) 
Min chef har dock sagt säkert 10 gånger, varav senast igår att "hon ska ju egentligen inte jobba hos oss, det är ju det här hon ska jobba med", hehe ;D Men nej jag kan ju inte slita mig från alla fina arbetskamrater och mitt roliga jobb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar