tisdag 6 oktober 2015

Kurs: Airbrush Olof tårta

När jag var i Oslo på kakeutstilling (tårtutställning) så fanns det även denna gången flera demostrationer och kurser att gå på och jag valde att gå på en airbrush kurs med Edwin Weimer trots att jag haft airbrush i 2 år :)
Men trots det så lärde jag mig väldigt mycket och Edwin var verkligen superduktig, något som kanske inte är så konstigt med tanke på att han hållt på med det i över 30år och kallar sig profionell airbrush artist ;)
Temat på kursen var som ni kanske förstår från filmen Frost / Frozen med Olof / Olaf som ju är så populärt nu för tiden! Blev faktiskt väldigt nöjd med denna, visst var de lite småmissar men nu vet jag iaf hur man ska göra och hur man inte ska göra hehe ;) Och maken och barnen hade väldigt svårt att tro på att det faktiskt var jag själv som gjort denna så då är det tur det finns bildbevis =)))





Dessa tårtor har Edwin gjort!
Efter 2 timmar (halva kurstiden) hade vi kommit så här långt... 
Något nytt för mig var att använda sig av pulverfärger och blanda till själv. Fast jag tyckte nog det var rätt bökigt när färgerna tog slut och man behövde blanda till mer hela tiden.. Så jag kommer nog fortsätta använda färdig blandad airbrushfärg då det är väldigt smidigt att bara hälla i när det tar slut och slippa fundera på om den är för tjock eller för tunn osv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar