fredag 8 april 2011

24 cupcakes till barnkalas =)

Har grejat med en storbeställning nu varenda dag denna veckan. Måndag gjorde jag dekorationer till muffinsen, tisdag gjorde jag dekorationer till tårtan (tårtan får ni se vid ett senare tillfälle) samt gjorde klar alla cupcakes och fryste ner, onsdag jobba jag på ordinarie jobb, torsdag gjorde jag mousser, bakade tårtbotten och fyllde den på kvällen och idag gjorde jag klart tårtan. Så de har varit fullt upp minst sagt ;)

Förutom en tårta med Blixten Mcqueen ville Heidi ha 24 stycken cupcakes med 2 olika smaker till sitt barnbarn Isak som fyller två år i morgon. Hon hade redan bestämt att hon ville ha såna traktormuffins som jag gjort vid ett annat tillfälle (fast jag ville inte göra helt lika) och att hälften av muffinsen skulle innehålla vit choklad. Resten fick jag bestämma :)
Hon var iaf här nyss och hämtade beställningen och var väldigt nöjd och sa med en gång att det inte var sista gången hon beställde av mig :-) Blir så glad av såna kommentarer!

Traktormuffinsen bestod av chokladmuffins med nutellafrosting som skulle likna en lerig åker och därpå har traktorn kört fast :)
Vaniljmuffins med vit choklad och White creme cheese frosting
En samlingsbild på alla cupcakes där de stod i sina kartonger och vänta på den rätte ägaren ;)

5 kommentarer:

  1. Så fina dem blev :) De gäller att planera in allt i minsta detalj. Ser framemot den andra tårtan. Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad muffins, men riktigt fina blev de!

    SvaraRadera
  3. hej! gud vad fint... vad är det du har på muffinsarna de som ser ut som choklad?

    SvaraRadera
  4. Tack! Det är nutellafrosting på de traktormuffinsen :)

    SvaraRadera
  5. Hej! har du receptet på nutellafrostingen? tycker din ser bäst ut av alla jag har googlat!//Sofia

    SvaraRadera