söndag 3 november 2019

Halloween pannacotta - Blodigt öga

Häromdagen gjorde jag vaniljpannacotta med hallongele i läskig halloween-anda med frystorkade hallon och ett gelegodisöga med fruktfyllning. Supergoda!


Jag använde mig av samma recept som jag gjort flera gånger tidigare och skrivit om i detta inlägget. Gröpte sen ur lite av gelen på toppen mitt i för att ögat med fruktfyllning (köpt på Lidl) ska ligga still, sen har jag strött på fryst hallon"strössel". 
Av 7,5 dl grädde kunde jag fylla 6 stycken glas (2,25dl) och behövde då göra gele på 5dl saft. Har gjort dessa i två omgångar denna veckan, sammanlagt 16 stycken :)

Vill ni ha massvis av andra halloweenrecept så kommer det fler till veckan och det finns även över 70 inlägg i halloweenkategorin som du hittar här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar