onsdag 23 oktober 2019

Blodiga halloweenmuffins med ögon och glasbitar - Glutenfria -

Vad sägs om några blodiga halloweenmuffins med ögon eller ätbara glasbitar? :) 
Dom var riktigt roliga att fixa, hoppas bara att dom ska gå hem även hos gästerna. Kanske ska nämna att dom är mycket godare än vad det kanske ser ut som ;) Bestående av glutenfria saftiga hallonmuffins med hallon inuti, på ovansidan är dom spritsade med hallonfrosting och hallonkräm. 

Recept:
Glasbitarna (kan även se ut som isbitar till tex frost/vintertårtor) har jag gjort själv enligt detta receptet innehållande glukossirap, vatten och socker.
Muffins och frosting utgick jag från mitt vanliga favoritrecept förutom att jag bytte ut mjölet rakt av mot glutenfri mjölmix.
Blodet är egentligen färdigköpt hallonkräm som jag silat för att få bort kärnorna och sen färgade jag den lite mörkare röd med gelefärg och spritsade dit, spritsade även ovanpå glasbitarna men det rann av ganska fort.
Ögonen är chokladkulor där pappret runt om ser ut som ett öga, köpt på Lidl.

Vill du ha mer tips på vad man kan baka till halloween så har jag över 70 inlägg i halloweenkategorin här i bloggen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar