söndag 14 januari 2018

Milli´s Favorit tårtor genom alla år...

Jag är väldigt självkritisk vilket jag tror att många tårtkonstnärer är, oftast är det bara jag som stör mig som tusan om det blivit någon liten skavank som ingen brukar se iaf, därför är det väldigt sällan jag blir 100% nöjd! :( Men jag har ju gjort tårtor i väldigt många år nu så givetvis finns det några tårtor som jag är extra nöjd med, och dom tänkte jag visa er i detta inlägget, utan inbördes ordning :) 
Vissa av dessa tårtor är flera år sen jag gjorde... Alla tårtor finns att se med flera bilder här i bloggen samt på FB sidan Millis tårtor och annat!

Annorlunda doptårta med tatuering som tema
Annorlunda doptårta där halva skulle vara traditionell och halva med sagotema till en av bästa kompisarnas son.
Min ena dotters doptårta
Doptårta
Tårta i form av en fiol, 50cm stor.
Bröllopstårta
En liten födelsedagstårta i form av en husvagn hobby 650kmfe, tårtan var beräknad till 15 personer så alla detaljer är rätt så små, solstol och grillen tex är ca 6 cm hög, bilen 1,5 cm lång. Hela denna tårtan tog sammanlagt 15 timmar att göra! Alla dekorationer är gjorda i SP.
Tårta till en rörmokare, ALLA dekorationer är gjorda i SP och helt på fri hand utan några som helst formar att använda sig utav. Verktygen är ca 3cm långa, dammsugaren (kaka) är ca 8mm lång osv.. 
Avancerad doptårta till bästa kompisens dotter, tog sammanlagt 26h att göra!
Nintendo 8 bit
Marsha och björnen
Bröllopstårta som var 101cm hög (gjord i dummies) till en tårtutställning i Oslo, kom på 4e plats och fick faktiskt högre placering än Björn-Ali som vann Det stora Tårtslaget som vi tillsammans tävlade i. Denna tog sammanlagt 20,5 timme att dekorera trots att den inte är bakad.
Frost tårta
Western tårta
Nightmare before christmas
Bröllopstårta med svarta tavlan (blackboard)
Bröllopstårta med över 200 blommor
Villa Villekulla med Pippi långstrump och Herr Nilsson
Doptårta med björnar
Populära Babblarna
Pyjamashjältarna
Bröllopstårta igen med svarta tavlan (blackboard)
Pokemontårta med Greninja och Lucario
Vilken tycker ni är den finaste jag gjort?

2 kommentarer:

  1. Jag är förstås partisk och älskar de tårtor vi beställt :-D Men alla är verkligen underbara <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, härligt att höra :) Fick ju med två av era tårtor här iaf :) Var väldigt inne på att kanske ta med super mario tårtan också, den gilla jag också jättemycket!

      Radera