måndag 1 januari 2018

Kalas förberedelser...

I ett halvår har största dottern sagt att hon ska ha dinosaurie kalas vilket jag tyckte var alldeles för tidigt att bestämma. Men idag är de exakt 6 månader till hennes födelsedag/kalas så nu fick hon välja tema och hon stod fast vid sitt första val och vi har redan hunnit planerat och beställt massvis av grejer inför detta :) Vet att flera kanske tycker att det är alldeles för tidigt att planera kalas men mina barn har alltid varit helt bestämda med sitt val när dom väl bestämt att det är det temat dom vill ha, även om det varit nio månader kvar, och när vi väl börjat köpa in grejer, då vet dom att dom inte kan ändra sig (och det har dom aldrig föreslagit heller). Och jag som beställer mycket från Kina vet att man ibland kan behöva vänta några månader innan man får grejerna, eller att dom är trasiga och man ska behöva vänta ytterligare en månad på en ny leverans osv så då är det väldigt skönt att vara ute i god tid. Plus att man både sprider ut kostnaderna över flera månader plus att man har mer tid att pyssla ihop grejer i lugn å ro å slippa göra allt sista veckan. Det sistnämnda alternativet är det såklart inget fel på heller, vet att många gör så och alla gör som dom själva vill men jag älskar att pyssla, planera och trixa med sånt här =)

Men om de är någon som har några större dinosaurieleksaker eller ett gäng konservburkar som ni vill sälja så får ni gärna höra av er!

Har ju tidigare bland annat ordnat kalas med teman Pokemon, Pyjamashjältarna, My little pony/regnbåge, häst, pirat, Pippi Långstrump, apa, Mimmi Pigg och Hello kitty och alla bilderna hittar du i denna kategorin! Letar man efter något speciellt tema som jag gjort så brukar jag ofta googla tex "Millis tårtor pirat kalas" osv för att snabbt hitta just den länken..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar