måndag 3 juli 2017

Tårta med pyjamashjältarna

Min dotter Meline fyllde i lördags 6 år och vi hade då ett stort pyjamashjältekalas som vi tillsammans har planerat i ett halvår. Hon börjar nu bli så bestämd och vet precis hur hon vill att saker ska se ut osv. Det samma gällde givetvis tårtan, hon fick kolla på lite olika bilder och bestämde hur hon ville att tårtan skulle se ut, vilka färger, vart figurerna ska stå, vad tårtan ska smaka osv :)
Denna tårtan bestod utav citronbottnar i 3 färger (grön, blå och röd) och 2 lager jordgubbsdröm och spacklades med jordgubbsmilkshakessmörkräm. Receptet är ungefär det samma som jag använde i denna midsommartårtan förutom smörkrämen som jag istället smaksatte med lite jordgubbsessence + jordgubbsmilkshakesflorsocker :) Antal portioner 31.

Massa fler bilder från det stora dessertbordet och hela kalaset med alla lekar osv kommer på onsdag!



För att få fram effekten av himmeln under natten så täckte jag tårtorna med mörkblå sockerpasta, sen borstade jag på svart pulverfärg lite här och där, sen använde jag en stänkpensel och skvätte på silvrig ätbar färg. (Penseln finns att köpa på konstnärsavdelningen på Panduro). Nedan visar en bild av hur tårtan såg ut inuti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar