söndag 6 september 2015

Karusell tårta med handmålade hästar

Dottern Nowelia fyllde 3 år i torsdags och då hon är helt galen i både hästar och karuseller så var det inte så svårt att bestämma vad man skulle göra för tårta till henne ;)
Hästarna har jag gjort i sockerpasta och sen målat för hand.
Tårtan består utav en  Red Velvet Cake med Whipped Cream Cheese inuti, väldigt syrligt och friskt :) Dock lite krångligare att baka då det är så många fler moment mot den tårtbotten man vanligtvis gör.. :)
Om några dagar får ni se hennes häst cupcakes och även bild från hela dessertbordet men nu har jag fullt upp inför den stora tårtutställningen i Oslo som jag ska vara med och tävla i två kategorier om bara några dagar.. Shit vad har jag gett mig in på :/ 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar