söndag 13 september 2015

Dotterns Dessertbord Häst / Karusell / Tivoli

Så här blev dotterns dessertbord med tema häst / karusell / tivoli :)) Tårtan med handmålade hästar och muffinsarna med gräs av äppelsmak har ni ju fått se tidigare, sen var det även oreokakor, hemmagjorda wiernerbröd, hallonmazariner, grädde och jordgubbspopcorn och polkagrisstänger :) 

Blev väldigt nöjd, väldigt sleten och nu är det skönt det är ett år till nästa barnkalas ;)
 




Även träklossarna har jag sågat själv och slipat, målat och gjort decopage på, är hästar på varje sida. Popcornburkarna har jag också gjort själv =)

Om någon undrar vart jag köpt denna jättefina karusell ställningen så vill jag knappt säga det bara för att jag inte rekommenderar någon att handla just denna.. Jag trodde jag var ute i god tid då jag beställde den från Ebay ett år innan kalaset och efter lite mer än en månads tid kom den men den skickades bara i en påse och hade ingen kartong runt för att skyddas så den var helt skev/mosad/ihoptryckt och gick inte att använda! Säljaren skulle då skicka en ny men efter 2 månaders väntan och den aldrig kom så beställde jag en ny från en annan säljare, efter en månad kom den men även den var jätteskev. Beställde då från ytterligare en annan och bad han skicka den i en kartong men ändå kom den i en påse precis som dom andra och var helt förstörd. Efter 5e gången och bara några dagar innan kalaset fick jag äntligen en som "bara" var "lite" skev så att maken klarade böja den någorlunda rätt..!!  
Så har man lust att betala 5 gånger så mycket och vänta ett år på att få en i någorlunda skick så vet ni vart man kan köpa den.. :(  ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar