måndag 27 juli 2015

Doptårta med stor Kanin till Helmi

En av helgens tårtor som gjordes till söta Helmi :) Är så himla glad över att mamma Therese och pappa Peter denna gången fick SE sin tårta live och smaka! =) Gjorde nämligen deras bröllopstårta för 1,5år sen som tyvärr en person råka sätta sig på (på festen) innan hon hann att se den.. :/ Men denna gången gick det bra och jag fick ett så fint sms av Therese efteråt där det stod:

"Tack för en otroligt jättefin tårta! Den gjorde verkligen succé och var supergod! Alla var sjukt imponerande :) Och den höll hela dagen och räckte och blev över! :) Stort, stort tack :) Jag kommer definitivt beställa hos dig fler gånger =) Tror den finns på ett hundratal bilder runt omkring här nu, blev en riktig fotografering här när den kom fram. Så kul! Passa på att ha lite ledigt nu när du är iväg. :) De har du gjort dig väl förtjänt av. =)"

Therese har jag känt i många år då hon gick i samma klass som min syster, och hennes syster gick dessutom i min parallelklass =) Jag fick helt fria händer förutom färgerna som skulle gå i vitt silver och lila. Men jag ville ändå hon skickade lite bilder på tårtor hon gillade så jag hade lite mer att gå på och såg ungefär vad hon gillade. Och redan när hon hämta den så sa hon att hon var jätte jätte nöjd och att jag verkligen träffat rätt på alla punkter. Så himla kul med sånt beröm =) TACK!! :))



Kaninen är ca 15 cm hög och gjord i Rice crispies treat.



Även sängen är ätbar och gjord med speciella "pepparkaksformar" som jag köpte på världens största tårtmässa i höstas, av en person som själv tillverkat dom så dom går inte att få tag på här i Sverige :) Har även en annan säng (vagga) och en vintagestol (kungastol) som jag använt några gånger på andra tårtor.. :) 


Handmålat blommor och fjärillar!

Tårtan innehöll vaniljbottnar, Nougatmousse + Lime och Jordgubbsmousse med ett lager färska skivade jordgubbar! 
Allt är ätbart utom bling bandet! 
Antal portioner: 40

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar