onsdag 22 juli 2015

Bröllopstårta med Pion - Lysvik -

I helgen körde jag med denna tårtan i nästan två timmar och levererade på vackra Berga Gård i Lysvik (mellan Sunne och Torsby) =) Var dessutom tvungen att bromsa ganska hårt 3 olika gånger pga rådjur som sprang över vägen men som tur var så gick det bra och ingen skada skedd.. Puuuh vad jobbigt om man skulle köra på något djur när man kör med tårtor i bilen..
Tårtans blommor skulle gå i stil med brudens bukett som också innehöll rosa pioner, rosor och hortensia :) Då Lisa själv inte kunde ta emot tårtan och jag inte hade möjlighet att komma till bröllopet på kvällen så blev jag därför väldigt glad när jag,

Dagen efter bröllopet fick detta fina sms:
"Hej! Ville bara tacka dig för den fantastiska tårtan! Helt enastående och precis så fin som jag hade hoppats. Den blev en riktig snackis! Tusen, tusen tack vi är så nöjda!!
Lisa o Mats"




Fast att jag var på en demostration i höstas på världens största tårtmässa och såg live hur man gjorde pioner och visste precis hur det skulle göras så kan jag säga att det inte var riktigt så enkelt när jag själv satte mig. Gjorde några pioner innan denna som jag inte tyckte dög så det var bara att göra 50 nya blad, prägla dom, torka dom på skedar och sen limma ihop. Väldigt pilligt men tillslut blev jag någorlunda nöjd :)





Tårtan bestod utav vaniljbottnar, fyllda med Citronmousse och Jordgubbsmousse.
Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med SP
Antal bitar: 66

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar