måndag 17 november 2014

Bilder från tårtutställningen i Birmingham #2 Cupcakes

Här kommer nu ett litet smakprov på alla de superläckra cupcakes och muffins vi såg när vi var på en av världens största tårtutställningar i Birmingham förra helgen. 

Jag har ju som sagt varit på några utställningar i både Sverige och Norge tidigare men ingen så stor som denna (såklart) men något helt nytt var att domarna smakade på muffinsen på fredagen när dom gick runt och betygsatte alla Cupcakes. De resultera ju i att alla muffins inte ser så fina ut på bilderna då dom bara la tillbaks resterna av muffinsen! Om man vet om det så ser man de även på vissa bilder här att muffinspapprerna inte sitter åt eller att man delat på muffinsen osv. Tycker nog man bara borde betygsatt utseendet (som dom gör med tårtorna) eller eventuellt att man hade smakat på söndagen men de var förstås väldigt kul att se vilka som vunnit redan första dagen.. :)
Åh de var som sagt som att gå i Himmelriket att få gå och titta på allt fint och jag är taggad till tusen och vill dekorera massa cupcakes nu :-)

Jag tog ju 881 kort med kameran + en del med mobil och eftersom jag inte kan ladda upp alla bilder här så har jag valt att dela in blogginläggen i tre kategorier: 
Cupcakes (detta inlägget) 
Blommor 

Många, många, många fler bilder finns att se i min FB grupp!













Här ser ni ett par av domarna in action ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar