fredag 13 september 2013

Wilma´s 1 års tårta med Iphone och Dinglis

Precis som min lilla tjej så fyllde Wilma också ett år, fast dagen efter min :) Hon älskar att leka med föräldrarnas Iphone (även hennes storebror har en) och så älskar hon sin Dinglis så de ville mamma Maria gärna ha med på tårtan :) Lustigt nog så hade jag haft inskolning på dagis bara 4 dagar innan jag gjorde denna tårta (gjorde 3 stycken på en vecka) och våran handledare/förskolelärare visste att jag höll på med tårtor men hade inte sett några än... Så när vi kom på dagis nästa dag så berätta hon att hon varit på kalas i lördags och då fick se en jättefin tårta som också var väldigt god så fråga hon vem som hade gjort den och fick då svar att de var jag. Så de tyckte vi var lite kul eftersom vi pratat en del om mina tårtor så helt plötsligt blir hon serverad en och jag fick då även veta att hon var moster till Wilmas pappa dessutom :) Världen är verkligen liten (känns som man sagt de ofta nu ;))

Efter kalaset skickade Maria ett så fint sms så jag måste ju såklart dela med mig av de till er :
Hej! :) Ett stort TACK! för en suuuuuuuperfin och jättegod tårta!!!! :) Alla tyckte tårtan var så fin och det togs en massa kort. Ingen ville skära i dne heller! ;) Men när vi väl vågade skära så var den jättegod!! Så ett stort tack för det otroliga jobb du lagt ner! :))) Mvh Marie



Dinglisen är ca 1cm hög och 3cm bred så den var väldigt pillig att göra, även den lilla iphonen som kanske var 1x1,5cm.

Tårtan fylldes med dumlemousse, hallonmousse + ett tunt lager hallonsylt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar