måndag 23 september 2013

3D BRUDPAR OREO CHOKLAD KAKA

För cirka ett år sen så köpte jag två olika chokladformar varav den ena med dopfötter på som jag gjorde 70 stycken av till minsta dotterns dop i våras. Men jag köpte även en bröllopsform ifall om att, nu har vi ju faktiskt bokat kyrka (och allt annat) och ska ju som ni redan vet gifta oss i sommar, men då vi beräknar bli ca 100 pers och dessa kakor tar 1 timma för att göra 6 stycken så känns de som att den ide´n går bort för oss. Hade ju såklart varit en jättefin kaka att ge till alla gäster (men då ska man nog inte vara fullt så många ;)) Men annars kan man ju slå in dom i en fin ask eller cellofanpåse och ge bort till ett brudpar som ska gifta sig. Annars kan man ju använda formen till att göra fina isbitar, tvålar, bodyscrub eller något annat roligt, bara fantasin sätter gränser :)

När jag gjorde de andra kakorna så gjorde jag även en steg för steg beskrivning på hur man gör dessa kakor så om du missade den så hittar du den här!







Så här ser originalbilderna ut på de formarna jag har..

1 kommentar: