torsdag 25 oktober 2012

MASSA HALLOWEEN-INSPIRATION

Snart är de Halloween och som många av er vet så fullkomligt älskar jag Halloween. Har t.o.m mer halloweensaker än julsaker, sådär 10 kartonger plus några gravstenar och ett fullstort skelett! Kan inte direkt sätta ord på varför men har alltid älskat skräckfilmer, skelett, dödskallar, blod mm och så är de ju så roligt att samla familj och vänner, klä ut sig, leka lekar och äta god mat. Man blir som barn på nytt, kanske är de därför det är så roligt?!? ;)
Jag minns första gången jag klädde ut mig och gick med några kompisar och knackade dörr och fråga bus eller godis, då var jag inte gammal och det var många som aldrig ens hört talas om Halloween... Nu börjar de dock bli mer och mer vanligt :) 

I år är det dessutom hela 10 år sen vi i familjen börja fira halloween, första gången var 2002 och då gjorde jag och syrran halloweenmat bara för lilla familjen bara för att vi ville göra något annorlunda, ingen var utklädd då utan de har växt på mer och mer allt eftersom åren gått. Nu 10 år senare så börjar vi planeringarna ett år i förväg och både familj och vännerna längtar som bara den till varje år och planerar de mest avanccerade halloweenutstyrseln man kan tänka sig, allt för att kanske vinna pris för bästa klädsel, de längtar också för att se vad för bus vi hittat på. Tänk bara de året vi hyrde en stuga långt ut i skogen och så hade vi hyrt en skåpbil och hyrt in min faster som bor 30 mil bort som hemlig chaufför som utklädd med mask kastade in alla skräckinjagda i bilen och de trodde de hade blivit kidnappade på riktigt :))

I år blir de nog dock inte riktigt så dramatiskt då de är flera barn inblandat men eftersom de är 10 års jubileum så kan jag tala om att vi bakat och grejat för fullt varenda dag nu i några veckors tid så de kommer att komma en MASSA inspiration dagarna framöver :)) Kan dock tyvärr inte visa allt innan halloween eftersom de måste finnas överraskingar till gästerna, men någon tjuvkik ska ni allt få :) Kika gärna in då och då om ni vill ha inspiration för denna eller nästa Halloween :) Om ni inte kan vänta så kan jag också tipsa om att jag redan har en hel del Halloweeninspiration som ligger i mappen Halloween här till vänster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar