torsdag 13 juli 2023

WEDNESDAY KALAS MED ÖVERNATTNING

Förra veckan hade dottern Meline äntligen sitt efterlängtade Wednesday övernattningskalas (dottern i Familjen Addams). Eftersom det är mitt i semestertider och sommarlov och många ofta har saker inbokade på helger så testade vi nu att ha kalaset på en onsdag vilket även passande temat Wednesday perfekt och det visa sig vara smart för alla inbjudna tackade ja, sen blev en sjuk samma dag men så är det ju ibland. Jag brukar ju oftast ha 6-12 månader på mig att arrangera dessa kalas men denna gången bestämde Meline temat för 3 månader sen så det är den snabbaste planeringen jag haft! Men som tur är kunde jag återanvända mycket saker från tidigare kalas och även från Halloweensamlingen. Men det var en del pyssel i år iaf med att måla alla småtält svarta och klä om tyget, såga-måla-decopage-lacka 6 nyckelringar med handen "Saken" som alla barnen fick ta med sig hem, gjorde även en större hand, stående cello, samt en kasta boll speltavla med samma decopageteknik. Skrivit ut stora bilder, skapat eget quiz om Wednesday Addams, kasta ring tavla med dödskallar, svarta ljusdekorationer, fixat popcornboxar med Wednesday, brev till skrivmaskinen mm. 

Mer bilder från dessertbordet och vad det innehöll hittar du i detta blogginlägget! 🎂

Vill du se bilder från barnens tidigare kalas så hittar du i skrivande stund 88 olika inlägg i kalaskategorin

Vill du se 30 bilder till med ännu fler detaljer från detta kalaset så hittar du dom i en egen mapp på min Facebooksida Millis tårtor och annat📸

Var nog också det billigaste kalaset jag ordnat med tanke på vad mycket jag ändå kunnat återanvända, så totala kostnaden för detta kalaset blev 3864kr. Det kan hända att jag säljer av en del grejer från kalaset framöver så kontakta mig gärna på tartorochannat@hotmail.se om intresse finns! Finns även kvar lite från tidigare års teman också som tex Harry Potter.











 Följ mig gärna på Facebooksidan Millis tårtor och annat för att inte missa något smaskigt! 🎂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar