torsdag 27 juli 2023

Vinbärssaft och vinbärsbuskar från släkting!

Förra veckan gjorde jag saft av alla mina vinbär från fyra buskar. Den blev ju så himla god och tog slut i ett nafs! Dagen efter tänkte jag att jag skulle vilja ha några vinbärsbuskar till så man kan göra ännu mer saft... Bara några timmar senare såg jag en annons på FB där en tjej la ut att hon hade 2 åriga vinbärsbuskar till salu samt även rabarberplantor som jag också tänkt att jag velat ha i trädgården, och när jag fick adressen så såg jag direkt att hon bodde i mormors gamla hus! :) Så jag fick en rejäl rundvandring både i huset och i trädgården och köpte med mig 6 vinbärsbuskar till, 2 rabarber samt en krusbärsbuske. Känns extra roligt att man fått en bit av mormors trädgård som nu inte längre finns med oss, men jag är säker på att även mormor i himlen tycker det var trevligt. Nu tänker jag på henne varje gång jag ser dessa plantor.

Receptet på saften hittar du i detta inlägget.





 Följ mig gärna på Facebooksidan Millis tårtor och annat för att inte missa något smaskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar