lördag 29 juli 2023

Ananasglass

Dottern skickade ett videklipp på en tjej som gjorde ananasglass och sa "sån vill jag att vi ska göra mamma". Ja det var bara att åka till affären och köpa färsk ananas, grädde och sötad kondenserad mjölk så gjorde vi denna tillsammans. Men ibland blir det inte alltid så gott som man trott, var en märklig bismak tyckte jag och tre andra av barnens kompisar, av fem personer var det bara en som faktiskt gillade den ;) Men så är det ibland, allt kan inte alltid bli supergott! Jag visar bild iaf ifall någon annan blir sugen på att testa ;) 

Men jag har 47 stycken andra betydligt godare glassrcept här! 🍦

Följ mig gärna på Facebooksidan Millis tårtor och annat för att inte missa något smaskigt! 🎂





 Superenkelt recept, vispa 5dl grädde, blanda med mixad färsk ananas och sötad kondenserad mjölk. Frys in minst 6h.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar