måndag 21 oktober 2019

Pumpasoppa med rostade pumpafrön

Som många av er vet vid detta laget så älskar ju jag halloween och har firat den högtiden i många år och fixat halloweenfester 17 år (med i år inräknat), därför kan detta kanske tyckas vara lite konstigt men jag hade aldrig tidigare gjort någonting i mat eller bakverk med pumpa. Har endast använt pumpor för att karva ut och skära ut coola mönster. Men idag tog jag steget och testade att göra en pumpasoppa med rostade pumpafrön (butternut) och det var otroligt gott, blev glatt överraskad faktiskt för jag hade nog inte förväntat mig att det skulle vara så himla gott, så detta kan absolut rekommenderas ;)

Jag använde mig utav detta receptet på pumpsasoppan och detta receptet på rostade pumpafrön och även dom blev otroligt goda att äta ihop med soppan men även som vanligt snacks, smakade lite som salta jordnötter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar