fredag 17 november 2017

Det Stora Muffinsslaget med LC Arvika

För ett par månader sen fick jag förfrågan från LC om jag hade lust att komma till dom och berätta lite om mig, tv inspelningen av Det stora tårtslaget och samtidigt lära medlemmarna baka muffins från grunden samt göra dekorationer, spritsa och dekorera. Åh det tyckte jag ju givetvis lät jättespännande! Och nu undrar ni säkert precis som jag gjorde när Anna först kontaktade mig och berättade om LC, vad är LC? Det är faktiskt inte så många som hört talas om denna internationella organisationen "Ladies Circle" (med enbart kvinnliga medlemmar på max 45 år) som faktiskt i år firar 70 år, då dom funnits i Sverige sedan 1947. Det finns över 1700 medlemmar i 149 olika klubbar bara i Sverige, sen finns det även i 35 andra länder och sammanlagt 13000 medlemmar. Klubbarna träffas ungefär varannan vecka och passar då på att testa nya saker att göra som kanske inte är så självklart eller vanligt att tjejer gör. Tex så har dom varit på musikal, testat pistolskytte, fäktning, besökt spa och fått rundvandringar i olika delar samt hotellsviter, olika föreläsningar samt testat att köra Posche. Och ibland åker dom även utomlands och träffar andra LC medlemmar från hela världen. Visst låter det otroligt spännande :) Jag har blivit inbjuden som gäst att vara med på Arvikatjejernas nobelmiddag om några veckor vilket är superroligt.
Det ska även finnas en liknande organisation men bara för män, hade ju varit roligt ifall Arvikamännen också ville lära sig baka muffins :)

I onsdags var det då äntligen dags för mig att besöka dessa LC tjejerna som var väldigt trevliga och jag kände mig direkt väldigt välkommen :) Jag började med att berätta om mig själv, om min bakning, mina tävlingar jag deltagit i samt tv inspelningen. Sen delade jag in tjejerna i två lag och de ena laget satte igång med att baka muffins efter mina recept som jag hade skrivit ut och tagit med mig, medans den andra gruppen fick göra dekorationer under tiden, sen byttes dom av. 
Det var verkligen en supertrevlig kväll med mycket skratt och timmarna flög iväg. Tack snälla för denna möjligheten! Så himla kul att få träffa er alla, och jag fick lära mig massvis om denna organisationen som jag blev väldigt nyfiken på, vem vet, kanske jag gästar dom fler gånger ;)

Jag fick helt fria händer och bestämde själv vilka muffinsar vi skulle baka, jag valde supersaftiga banancupcakes med chokladdoppade pecannötter och dulce de leche frosting och supersaftiga hallonmuffins med hallonfrosting. Vi gjorde dubbelt upp av bägge recepten och gjorde sammanlagt 60 cupcakes så dom fick massvis att ta med hem till sina familjer vilket jag tror dom uppskattade :)
Här kommer lite bilder från det duktiga gänget (alla har godkänt att vara med på bild). Några tjejer fick förhinder av olika anledningar så vi blev bara 7 stycken men det kändes som en lagom grupp. Och självklart var dom jätteduktiga, jag behövde knappt göra något mer än att berätta hur dom skulle göra.


Jag visade dom hur man spritsar cupcakes och sen skötte tjejerna resten.



Titta så fina cupcakes dom gjorde =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar