lördag 10 september 2016

Scandinavian Cake Show 2016 - Utställningen -

Förra helgen var det äntligen dags för Scandinavians största tårtutställning i Göteborg (Kungälv) igen, är ju bara varannant år nu för tiden så det är länge att vänta emellan gångerna :/ 
Förra gången blev jag ju lite besviken på utställningen vilket finns att läsa om i ett separat inlägg men nu hade jag superhöga förväntningar igen och längtade faktiskt dit trots att jag själv var med och tävlade i deras nya kategori "Sweet table" som var ett helt dessertbord som tog 2 månader att fixa och höll på att få mig gråhårig och avboka men jag tog mig i kragen och körde på och vann trots massa krångel 1a priset! :) Så himla oväntat och roligt! 
Något annat som verkligen var roligt var att 6 delatagare från tv programmet "det stora tårtslaget" var med dessa 2 dagarna och 3 av dom höll 2 demostrationer var så jag och min vän Johanna besökte 4 demostationer och dom var verkligen bra. Så himla bra att dom gjorde på detta viset så man fick med sig allt från början :) Och dom hade ett helt bord där deltagarna ställt ut flera tårtor som varit med i programmet men även nygjorda tårtor. Och förutom detta så fanns det ett bord med dom som jobbar i butiken som ställt ut tårtor och sen fanns det sammanlagt ett 50 tal tävlande tårtor. Och jämfört med förra gången så var det väldigt imponerande och bra kvalite på dom flesta. 
Nytt för i år var att flera företag var med och ställde ut och sålde grejer, en del kom även från utomlandet som Xinema som kommit ända från Miami som jag handlat massa grejer av tidigare på världens största tårtmässa i Birmingham som är väldigt unika som tex 2 sorters spjälsäng och vagga (en hade jag med på tävlingstårtan), en fåtölj, cowboy skor, bokstäver, bebis form med mera. Handla också av en annan butik och köpte bland annat 10kg sockerpasta och mannen som sålde dom var så himla snäll och bar ner dom till bilen åt mig  :)

Verkligen en superbra utställning och nu kan jag inte annat än att vara nöjd och fortsätta se fram emot vad som kommer hända på nästa utställning som blir 29 och 30 september 2018! :) Jag får ju dock inte vara med och tävla då men får bidra till "Table of Honour" och om 4 år får jag vara med i matchen igen om jag vill. :)












Så här såg mitt dessertbord ut. Mer bilder på tårtan hittar du här och fler bilder på dessertbordet hittar du i detta inlägget :)
Här kan du läsa och se mer bilder från besöken jag gjort tidigare år:
 Från 2016 i detta inlägg

Många fler bilder finns att se på min  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar