onsdag 18 maj 2016

Mitt bidrag till Utseende tävlingen i Cupcakekalaset 2016

I helgen var de ju äntligen dags för årets Cupcakekalas i Kristinehamn igen. I 3 månader har jag vetat om att temat i år var djungel och planeringen satte igång direkt..! ;)
Jag skissade upp flera förslag men tillslut bestämde jag mig för denna design, totalt tog detta bidrag ca 6h att göra och då har jag inte räknat med tiden för alla gånger jag gjorde om dom skulpterade elefanterna, eller att jag gjorde om papegojan (gjorde först en tukan men tyckte den kändes så svart och tråkig) och all bakning för att hitta en stabil muffins som inte var så saftig så den skulle klara tyngden.. Så jaa egentligen har den tagit mååååååååånga timmar att göra!! Så det blev faktiskt en liten besvikelse när man "bara" hamna på en 2a plats men samtidigt så var ju denna tävling i en stad 2 timmar bort och jag hade inga vänner eller släktingar med mig som rösta på mig, vilket nog dom flesta Kristinehamnsbor har :/ Till och med hon som vann sa till mig att hon hade blivit lite chockad när hon fått 1a pris för hon hade varit säker på att mitt bidrag skulle vinna :)  Men med tanke på att jag inte känner några alls i den staden så är jag ändå väldigt nöjd med att ens få hamna på prispallen!

Mina döttrar var ju också med och tävlade i barnkategorin för första gången och deras superfina bidrag hittar ni här, stora dottern på snart 5år fick ju en 3e placering iaf och det är ju superbra det med för att inte känna några i den staden, men egentligen tyckte jag deras bidrag också var dom finaste :) Så blir det när folket röstar ;) (som tur är så säger dom båda två att dom vunnit så det är ju bra att dom inte vet bättre)

Jag var ju med även förra året och fick då ett 1a pris i bästa smak och ett 2a pris i utseende kategorin så nu visste jag lite mer hur upplägget är och vad det är jag har gett mig in på ;) Massa fler bilder från förra året hittar du här samt på min FB sida Millis tårtor och annat :) Kommer även komma ut många fler bilder från årets kalas här om några dagar (måste bara hinna visa er alla mina verk först). :D

ALLT ÄR GJORT I SP OCH DÄRMED ÄTBART!
Till och med cupcakefatet snickrade jag ihop själv bara för detta ändamålet..

Alla pyttesmå löv har jag skärt ut på fri hand!



Så här såg jag ut ena gången då jag hämtade mitt pris på scenen :)

Så här såg vinnarens bidrag ut i år :) En tropiskt blomma.
Gjord av Marie Angle, hon hade bestämt sig dagen innan för att vara med och tävla och det var dessutom första gången hon var med så hon hade verkligen nybörjatur ;)

I tillägg till detta tävlade jag även i Smak kategorin samt ställde ut med tårta och cupcakes i turistbyråns skyltfönstrer. Bilder på det kommer senare under veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar