fredag 27 maj 2016

Cupkakekalaset 2016 - Djungel -

I år var det djungeltema på årets Cupcakekalas i Kristinehamn och precis som förra året så bjöds det på många olika aktiviteter för hela familjen tex ansiktsmålning, kasta bananer i en korg, kasta vattenballonger på olika djuransikten, få en färgad fläta, få en avancerad ballong, spela fotboll på en jättestor uppblåsbar plan med mera.

Sammanlagt inför detta event har jag lagt iaf 50 timmar på mina bidrag både till tävlingarna samt till skyltfönstret och då har jag ändå inte räknat med tiden för alla gånger jag provbakade muffins, eller tiden för dom gångerna jag gjorde om elefanterna för att jag inte blev nöjd osv. Så jag kan erkänna att jag var väldigt sleten efter denna dagen då det var många intensiva och långa bakdagar inför detta. 
Och de var superroligt att barnen själva sa att dom ville vara med och tävla =) 

Eftersom jag bor 13 mil bort så gick vi upp halv fem och duscha och åkte iväg ganska tidigt för att hinna lämna in tävlingsbidragen i tid samt ställa upp min utställnings tårta + 16 cupcakes som stod i skyltfönstret på Turistbyrån (där muffinstävlingen hölls).
Var lite halvtrist väder med lite småregn och kyligt men ändå tycker jag dagen gick väldigt fort och vi hade lika trevligt som förra året :)
Nu längtar jag till februari då Omtänksamma Kristinehamn har möte nästa gång och bestämmer temat inför nästa Cupcakekalas så får vi se om vi kommer igen..

Cuppy Cupcake och Herr Muffin ledde paraden :)
Här är min tårta och cupcakes i skyltfönstret, detta tog sammanlagt 30,5h att göra på 17 olika tillfällen och då har jag inte bakat bottnar då det är en dummy tårta. Mer bilder från denna hittar du här!

Här är själva muffinstävlingarna i kategorin utseende barn och vuxen.

Här är mina tjejers bidrag, tycker det är galet bra gjort med tanke på att dom inte ens fyllt 5 och 4 år ännu. Vill ni se mer bilder på dom samt se hur det gick för dom så hittar du det inlägget här!

Här är mitt bidrag till utseende tävlingen som kom på en 2a plats :) Mer detaljbilder från den hittar du i detta inlägget!
Tävlade ju även i kategorin bästa smak och fick i år en 2a plats (förra året vann jag denna kategorin). Vill du se vad jag bakade för muffins i år så hittar du det inlägget här! I detta skyltfönster visas en muffins från varje tävlande.
Fanns visst flera zebror på Cupcakekalaset :) Detta är Wiktoria Widelius som alltd sminkar sig så himla häftigt och äger stans största dansstudio. Dom visade upp massa fina danser under hela dagen och var grymt duktiga i alla åldrar, tyvärr var det strängt förbjudet att visa några bilder från detta med risk för att det kan kopieras av andra dansgrupper.
Här springer Meline fram på scenen och hämtar sitt 3e pris och blir samtidigt intervjuad :)
Lilla dottern Nowelia rusar också fram när hennes namn ropas upp :)
Och jag var ju också uppe på scenen och hämtade pris 2 gånger :)
MÅNGA fler bilder från Cupcakekalaset finns att se på min FB sida Millis tårtor och annat =)

Mer info om själva cupcakekalaset hittar du på deras hemsida.
 
 #cupcakekalaset2016 #djungeltema #cupcakes #cupkake #omtänksammakristinehamn #kristinehamn #visitkristinehamn #lejonkungen #tårta #skyltfönster #cupcakekalaset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar