söndag 29 maj 2016

Tårta: The Nightmare before Christmas

Då jag älskar Halloween så var det väldigt roligt att få göra pumpor i maj månad ;) Ifall ni inte vet så är detta temat utifrån filmen "The nightmare before Christmas" och gubben heter Jack Skellington. Detta är en väldigt liten tårta då största tårtbotten är 15cm i diameter men trots att den är liten så tog den lång tid att göra i och med att jag handmålade allt som är silver med en liten, liten pensel. Och givetvis airbruchad runt om. Galet rolig tårta att göra och jag blev supernöjd! :) 

Christian som fick denna tårtan fyllde ju "bara" 29år och ville ha en enklare tårta i år eftersom han inte fyllde jämnt, nu undrar han hur jag ska toppa denna nästa år ;) Ja vi får väl se hur jag ska lösa det :) 

Fick iaf detta fina sms från hans flickvän: 
Måste bara tacka dig återigen för tårtan! Den var supergod och alla som har sett eller smakat på den blev helt tagna. Halva underdelen är kvar och det är sammanlagt 20 portioner tagna (små som stora). Vi kommer beställa många tårtor av dig i fortsättningen (och förmodligen cupcakes också om man kan det) ;)



Var svårt att få en bra bild på händerna men dom är pulverborstade med svart för att konturerna ska synas bättre..




Tårtan fylldes med Chokladmousse med crisp + Mango och passionfruktsmousse, antal bitar 13. 
Alla dekorationer är handgjorda och ätbara!

1 kommentar: