torsdag 3 september 2015

Olof cupcakes / Muffinsar

Minns ni den krånglande Olof tårtan jag gjorde i helgen, kan säga att krånglet fortsatte även med cupcaksen! :( Då frostingen skar sig och jag höll på med dom så sent som 23.30 så var affärerna stängda och jag hade inte möjlighet att kunna handla mer grejer och eftersom jag redan hade smällt 600 gram vit choklad som skulle vara i frostingen som skar sig och jag inte ville att även den skulle gå förlorad så kom jag på idén att spritsa på chokladen istället så det iaf blev någonting på. Olofárna i SP har jag gjort och handmålat, Olofárna på pinnar har jag skrivit ut på tjockt papper, klippt ut och limmat på tandpetare så det var en pyssel det med ;) Muffinsen var iaf samma recept som jag vann 1a pris med i en smaktävling men med små chokladbitar i som höll formen även i ugnen :)

Alla muffisarna fick inte plats på fatet men det var 31st :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar