måndag 21 september 2015

Mammas 50 års tårta :)

Mamma fyller 50 år om några dagar men då är vi i Kroatien hela familjen (vi barn har köpt resan i present till henne) och eftersom hon inte är hemma då så hade hon festen nu i lördags. 
Jag har faktiskt inte gjort tårta till henne på flera år för att jag alltid varit så upptagen med annat, det var jag visserligen nu också men det är ju inte varje år man fyller 50 så givetvis ville jag ta mig tid och överraska henne med en tårta =)

Min fösta plan var att den övre tårtan skulle vara helt i guld men då en hel sprayflaska tydligen inte räckte till en 15 cm tårta så fick jag ta fram airbruschen och tänkte då ta lila men när jag spruta så var den mer blå än lila så jag bytte till rosa men det blev inget bra så då fick jag ta svart varav de guldiga lyser igenom här och där så det blev nästan lite kamelont effekt :)  Som tur var blev mamma väldigt glad och hon fick iaf några blommor i hennes favoritfärg =)








Tårtan fylldes med jordgubbsmousse och glasscreme med ett lager skivade färska jordgubbar och chokladbitar :) 
Spacklad med jordgubbssmörkräm och täckt med SP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar