lördag 23 februari 2013

Oreokakor med chokladöverdrag 3D Tema: DOP

Precis nu på minuten börjar dopet för våran dotter Nowelia, Å nej jag sitter inte och bloggar i kyrkan hehe. Istället sitter jag nu 00.32 och skriver ett tidsinställt inlägg så ni ska få ha något att kika på i väntan på restrerande bilder :) Här kommer iaf bilder på Oreocookies med Chokladöverdrag som jag bland annat ska bjuda på på dopet. De tog väldigt lång tid att göra, gjorde bara 70 stycken och då man bara kunde göra 6 åt gången vilket tog en timma per gång så tog de alltså 12 timmar bara att göra dessa kakor! Sen gick de dessutom åt mycket mer choklad (eller candy melts) än vad jag räknat med så efter en snabb uträkning så kostade dessa kakor 520kr att göra..! (7 påsar candy melts x 49kr, 5 paket oreo cookies x 20kr och chokladformen 69kr) Kändes väldigt vågat att göra dessa dels då de tog så mycket längre tid än jag räknat med, dels att de blev så dyra, dels att jag aldrig ens smakat oreokaka och absolut inte denna chokladöverdragna kakan så jag hoppas innerligt att de är goda :) Har tagit massa bilder under tiden jag gjorde dessa så en steg för steg beskrivning kommer ut när jag får tid över :)


Bara för säkerhetsskull så skriver jag att kakorna är lila, tycker de syns lite dåligt på korten men de var en väldigt härlig mörklila färg. Åh så kommer en bild på hur den ser ut när man delat den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar