onsdag 28 juli 2010

Tårtsmaktest

När man är nybörjare med att göra tårtor så är de väldigt svårt att veta vilka fyllningar som är goda och framförallt vilka smaker som passar ihop. Därför gjorde jag igår ett tårtsmakstest med tio små tårtor och bjöd in min familj som försökskaniner :) Blev mycket lyckat och mätt blev man ju såklart. Tårtbitarna blev lite störra än vad jag trodde ;)

De tio tårtornas fyllningar var:
Gelehallonfluff + Kinderäggfluff
Soda popsfluff + After Eightmousse
Napparfluff + Päronmousse
Gelehallonfluff + Dumlemousse
Daimmousse + Kinderäggsfluff
Dumlemousse + Rabarbermousse
Gelehallon + Daimfluff
Soda popsfluff + Napparfluff
Rabarbermousse + Kinderäggsfluff
After Eightmousse + Päronmousse

Gjorde nio mousser. Å nej jag har inte så många kastruller utan här fick grannarna dela med sig :)

Tio små tårtor, eller på väg att bli iaf...

Testade att göra egen pasta (mmf) men den var inte alls så rolig att jobba med, kletig och de blev inte helt slätt när man kavla så här på denna bilden ser ni skillnaden. Den till vänster är med hemmagjord mmf och den till höger i köpt sp! Tanken var att alla tårtor skulle bli likadana men den pastan var så jobbig så jag orka faktiskt inte så jag fuska å la bara på en cirkel på de 7 restrerande...

En tårta i bild :)

En ros i sp.

Å självklart får de inte äta tårta utan att fylla i ett formulär om vad de tyckte om varje smakkombination ;)

Deltagarna :) Eller syrran var ju inte inbjuden men hon å Liam kom för å umgås. Liam fick tårta tills de tog stopp för han. Syrran ville inte ha eftersom hon är så sjuk att hon inte känner smaker..

Älsklingen och jag funderar nog på vad vi tyckte om just denna tårtan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar