söndag 25 juli 2010

Ensam och tänker på tårtor...

Igår efter jobb så blev jag ståendes på parkeringen å stre med Ollenberg i 40 minuter =) Å när jag kom hem så hade ju älsklingen varit jättegullig och gjort mat utan att jag visste något, synd bara att han fick vänta så länge. Sen hade han köpt dricka å en nyhet chips (sourcream & sweet chili) och bestämt att vi skulle se på film. *Mys*
Har inte alls koll på när de är helg eftersom jag jobbar så många helger i rad (6st)! Blir lätt att de dagar är precis som de andra.. Så de är tur att älsklingen påminner mig när de är dags för chips å film ;)

Imorses tog jag farväl av älsklingen, aja så länge blir han inte borta men jag kommer att vara utan han i 33 timmar. Å de bara för att han festar å eftersom jag ska upp kl 8 så vill jag inte bli väckt mitt i natta. Har så svårt å somna om igen när jag blivit väckt :( Men de går nog bra detta...

Så ikväll är jag alltså ensam. Faktiskt lite gött också men man har ju hundra saker man måste eller borde fixa med när man ändå har lite tid över!Som att städa, betala räkningar, tvätta, leta upp mönster, läsa alla bloggar osv :) Men de jag måste göra härnäst är att koka ihop mousse! Planen var ju att göra två stora tårtor på måndag till två olika beställare men jag har räknat ut att jag då borde gå upp vid tre för att försöka stressa och hinna i tid då bägge ska ha dom före två. Så jag har bestämt mig för att göra den ena tårtan klar i morgon direkt efter jobb. Hoppas att jag ska vara klar vid 12-01 och sen kan jag gå upp vid 8 för att göra nästa tårta. Blir nog bättre resultat om man inte har bråttom...

Köpte förresten 30 ägg på Öb igår för 25kr, skitbilligt!! Så nu kan jag baka en del igen. Har gjort upp världens plan också.. Eftersom jag inte gjort så många tårtor med olika fyllningar än så är de svårt att veta vilka fyllningar som är goda och framförallt vilka som passar ihop. Så min plan är att jag på tisdag ska göra 10 eller 12 små testtårtor med nio olika mousser för att kunna smaka å lära sig mer. Har ringt in mamma och Tommy som testkaniner så de kommer bli betygsättning å grejjer, gissar på att min snälla pojkvän bara skulle säga den var god å den var också god osv ;) Blir nog perry detta och jag hoppas jag har mer koll på vilka smaker som är goda efter detta testet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar