söndag 29 september 2024

Chokladtårta med massa gottigheter

För ett par veckor sen nämnde mamma att hon tyckte det var väldigt länge sen hon åt en tårta som jag bakat.. Och eftersom hon fyller år i morgon och vi firade henne igår med lite kalas så tänkte jag att det nog är på tiden hon får en tårta som vi kan smaska på 😋🎂 Det fick bli en chokladig tårta med chokladbottnar med hasselnötter, citronmousse med färska hallon i två lager, chokladsmörkräm, chokladganash, egengjutna chokladkakor med frystorkade hallon och lite annan god choklad. Även grattisskylten har jag klippt ut och klistrat ihop och den glittrade verkligen jättefint! 

Vill du se fler tårtor jag gjort så har jag i skrivande stund 358 blogginlägg i Tårtkategorin!

Följ gärna min FB sida för mer inspiration! 🎂🍧











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar