tisdag 11 juni 2024

Alkoholfria Godisdrinkar ala Pinchos

Både jag och barnen älskar dom snygga alkoholfria drinkarna man kan köpa på Pinchos och jag har länge tänkt att jag velat testa mig fram och göra liknande drinkar. Sagt å gjort, tillslut blev det mycket blandande fram och tillbaks innan vi hitta dom perfekta recepten. Får det lov att vara en Fizzypopdrink eller syrlig hallondrink med sura jordgubbsremmar 😋🍓🥤 Båda är supergoda och jag har svårt att bara välja en av dom. Nu funderar jag redan på hur nästa drink ska se ut, för visst är det tusen gånger roligare att bli serverad en snygg drink, dessutom ett bra sätt att få barnen att frivilligt dricka mer under varma sommardagar!

Har ni någon snygg och god drink att tipsa om?


Så ser flaskorna ut som jag köpte på dollarstore. Fick hjälp utav äldsta dottern att blanda ihop.

RECEPT FIZZYPOP DRINK: 

1 msk Rasberry sour, 1,5 msk citronjuice, 2 msk Fizzy candy sour, 1 msk blue curaco, sprite, fizzypop godis till dekorering  och isbitar

Gör så här: Fyll ett glas med isbitar, häll i citron, rasberry sour, fizzy candy sour och fyll upp glaset med sprite, häll sist på curacon och dekorera med godisflaskor och servera.


RECEPT SYRLIG HALLONDRINK: 

1 msk citronjuice, 1 msk Apple sour, 2,5 msk Rasberry sour, sprite, röd progel/pastafärg, sura jordgubbsremmar till dekorering och isbitar

Gör så här: Fyll ett glas med isbitar, häll i citron, Apple sour, Rasberry sour och fyll upp glaset med sprite, blanda en halv äggkopp med sprite och röd pastafärg och häll på lite mot slutet, dekorera med godisremmar och servera.


 Följ mig gärna på FB för mer smarriga tips! 🍹🎂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar