torsdag 5 september 2019

STORT SMILEY / EMOJI OCH BAJSKALAS

Dottern Nowelia har nu fyllt 7 år och fick äntligen ha sitt efterlängtade kalas med temat Smiley/Emoji och Bajs, självklart är det hon som valt tema och det har varit superroligt att arrangera! För så fort vi berättat för kompisar att hon ska ha bajskalas så skrattar alla barn och jag lovar att detta verkligen blev en stor skrattfest för det skrattades konstant under hela kalaset så fort dom såg bajsdekorationer och bajsbakverken osv, kan säga att det var mycket prat om bajs och även lekarna hade bajstema och det var sååå roligt.

Första tanken var egentligen att försöka fixa 20 gamla toalettstolar så att alla barnen fick sitta på varsin när dom skulle äta men det var jättesvårt att få tag på trots att jag fråga flera olika hyresföreingar, vaktmästare, sopstation osv ett halvår innan men det var inte lätt att få tag i så det fick räcka med en som födelsedagsbarnet själv fick sitta på och fick därför känna sig lite extra speciell eller som om hon hade väldigt ont i magen å fick sitta på toan hela kalaset ;) Och till dom andra barnen så sydde jag bland annat 19 stolsöverdrag som såg ut som olika smileys. Sen sydde jag även 22 smiley kuddar som bland annat gavs bort i gåvopåsen tillsamans med massa andra grejer som matchade kalastemat. 

Lekar: Jag försökte denna gången att inte ha så mycket lekar så det fanns lite tid över till fria lekar också men jag måste erkänna att det nog inte fanns så mycket tid över ändå för detta, 2 timmar går så otroligt fort och när det var en kvart kvar av kalaset blev det stressigt med att öppna presenterna, hinna slå sönder pinjatan och lämna ut gåvopåsarna :)
Vi började iaf med att leka en lek som hette "akta bajset" där man med ögonbindel och med hjälp utav en snurrskiva som talade om hur personen skulle gå tex ta två stora steg framåt och ett steg till vänster osv, och så skulle man försöka passera denna banan utan att se något och utan att trampa på en bajskorv (squeeze). Sen efter denna roliga lek så fick vi användning för toaletten igen som Nowelia suttit och fikat på, och nu skulle man prova att kasta ner tre squeezen i toaletten som såklart var ordentligt rengjord. Sen gjorde vi kanske det roligaste av allt, nämligen gissa bajset genom att servera tre olika sorters smällt choklad i blöjor och så skulle dom som ville smaka på alla dessa och först när alla hunnit smaka så skulle alla tillsammans säga vad dom trodde det var och här var dom jätteduktiga! Först blev det såklart väldigt mycket skeptiska miner å några som inte riktigt vågade men när dom förstod att det faktiskt var väldigt gott så kunde dom inte sluta att skeva i sig ;) Rätt svar här var schweichernöt choklad, nutella och kolasås. Det fanns också flera böcker att bläddra i som också handlade om bajs och man kunde lära sig massa roliga och intressanta saker som tex att en elefant bajsar 50kg om dagen och att vissa fåglar bajsar på sina fötter för att svalka sig, kaniner äter sin egen bajs, det finns insekter som ser ut som fågelspillning och att en sorts fjärill sprutar ut bajsen 50 gånger sin längd. Blev mycket skratt även av detta :)

Pinjatan gjorde jag helt själv för jag tänkte att jag ändå hade grejerna som behövdes och att det då skulle bli gratis, men jag hade aldrig i hela mitt liv trott att det skulle ta 8 timmar i sträck att göra i ordning den, med facit i hand hade jag gladerligen köpt en färdig för 80kr, dock blev ju faktiskt denna väldigt väldigt fin och i bättre kvalite ;)

PÅ MIN FACEBOOKSIDA MILLIS TÅRTOR OCH ANNAT FINNS DET NU EN MAPP MED 50 BILDER FRÅN DETTA KALASET (och även alla andra barnkalas också) SÅ IN DÄR  OCH KIKA OCH NI FÅR GIVETVIS JÄTTEGÄRNA FÖLJA MIG OM NI GILLAR DET JAG GÖR :D


Här ser man alla 4 designer jag gjorde när jag sydde stolsöverdragen :)
Många fler bilder samt recepten från enbart dessertbordet hittar du i detta inlägget!
Denna gången pyntades det bara med 50 meter tyg i taket :)




Även maten matschade temat med smiley pommes och grillad korv :)


I gåvopåsen fanns det en smileymugg i plast, en hemsydd smileykudde, bajsglasögon, toalettgodis med en klubba och surt pulver i själva toan att doppa den i, pruttkudde, strech smileygubbe, klistermärken och en loppa att färglägga med flera smileysar på som jag hittade hos Tonerose :)
Självklart bjuder jag på en bild på självaste födelsedagsbarnet i matchande outfit, till och med halsband, armband och hårspännen ser ut som smileysar :)
Kostnad för kalaset blev denna gången blev 3750kr

Nästa år säger hon att hon ska ha Dolly Style tema precis som syrran önskar. 
Vi får väl se om det håller i sig eller inte ;)

Om någon planerar liknande kalas och kanske är sugen på att inhandla lite grejer så har jag därför sammanställt en lista med vad som är kvar och till salu efter kalaset. Om ni vill köpa något kan ni antingen skicka en PM på facebooksidan eller skicka ett mail till tartorochannat@hotmail.se kan självklart skickas mot fraktkostnad!

Till salu:
* 23 bajsservetter, 30kr
* 19 stolsöverdrag passar folkets hus stolar, 350kr
* 2 olika girlanger, 40kr
* 12 smiley och bajs tallrikar utan magneter till dessertbord 20kr
* 7 bajsglasögon + 9 rosa bajsglasögon, 30kr
* 13 smiley tallrikar, 20kr
* 6 smiley ballonger i oöppnad förpackning, 20kr
* 7 smiley pappersmuggar, 10kr
* 13 gafflar + 9 skedar + 15 knivar i gult, 40kr

2 kommentarer:

  1. Hej, har du några saker med 💩 kvar att sälja? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, tror att jag ska ha lite grejer kvar, du kan väl maila mig istället på tartorochannat@homail.se så kan jag kolla upp vad som finns :)

      Radera