måndag 4 mars 2019

Olika sorters semlor inför fettisdagen!

I morgon är det ju fettisdag vilket många säkert har koll på och jag kan tänka mig att många kommer att baka eller köpa semlor då :) Nu för tiden finns det ju hur många varianter som helst av semlor! Vad sägs om en semmelpizza, semmelburgare, korvsemla med mos, macarons semla, våningssemla, lussesemla, chokladsemla, rawfood semla, cakepops semlor, semmelwraps, prinsessemla,  eller en muffinssemla (även kallas Muffla) :)  
Men mina personliga favoriter är vanliga traditionella semlor med grädde och mandelmassa, men även lussesemlor och semmelkladdkaka är otroligt gott och något jag bakat många gånger. Men kanske är det på tiden att testa något nytt i semmelväg, vilken är din favorit?
Receptet var från tidningen hembakat men det var bortplockat nu men ni förstår nog hur man gör om ni utgår från ett vanligt recept på semlor..
En supergod semmelkladdkaka, smakar som vanlig semla fast kladdigare, nästan på gränsen till godare än den vanliga.
Världens godaste semlor, nämligen LUSSESEMLOR med vitchoklad i degen, mandelmassafyllning och grädde =) Så Hiiiimla goda så ni bara måste prova dessa alltså! :) 
Lite inspiration till annorlunda semlor som jag klippt ihop från googlade bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar