söndag 4 november 2018

Annorlunda Halloweenmiddag 2018

För första gången på 16 år har vi flytt från Värmland och Sverige för att fira Halloween på annat håll. Väldigt konstigt att inte själv anordna en halloweenfest när man gjort det 15 år i rad men det var väldigt roligt att komma bort och fira på enklare vis och dessutom fylla på med massvis av ny inspiration :) 

Har länge velat besöka Tivoli i Köpenhamn där dom bland annat pyntar med över 20.000 pumpor och det var väldigt häftigt att se och det kändes lite som man var i USA då dom är helt galna på att pynta överallt! Extra roligt att dom döpt om alla karuseller så dom också har spök/halloweentema. Även på Vellingeblomman är dom otroligt duktiga på att pynta å vi som var rädda att barnen inte skulle våga gå i skräcktunneln med massa läskiga ljud och ljuseffekter överallt fick inse att vi trott helt fel då barnen älskade den och skulle gå om och om igen. Hörde den var 1000 kvadratmeter stor och det var lite som himmelriket för oss som älskar Halloween! 

Förutom detta har vi även hunnit besöka Sveriges sydligaste udde så långt ner i Sverige man kan komma, besökt några ödehus, sett flera pumpafält, ätit halloweenmat med vännerna i Skåne, gått bus eller godis givetvis ihop med min faster, min kusin och hennes barn, besökt hembygdsparken och fått lärt mig massa om min släkts historia och fått se vilka hus mina släktingar bott i och vilken skola farfar gick i, vart släktingarna jobbat osv. Mycket intressant runda :) Å så avslutade vi med ett besök i Ullared där det oturligt nog var hiskeligt mycket folk! 
Har haft en toppenvecka i Danmark, Skåne och Halland med släkt och vänner! Tack för att vi har fått hälsa på och hänga med er i några dagar =)

Jag köpte jeans och skjorta på röda korset för att sen klippa i sönder inför den perfekta middagen. Jag tog med mig alla tillbehör till dukningen och Lina och Martin stod för maten som var Halloweenpasta, potatis, grillad kyckling, sallad, prinskorvar och köttbullar. 

Martin var väldigt kreativ när han dekorerade den köpta kladdkakan tycker jag :)
Mina tjejer valde att klä ut sig till skelett i år, ansiktsfärgen lös i mörkret :)

Här kommer ett par bilder från Tivoli i Köpenhamn!

Här kommer 3 bilder från Vellingeblomman!


Bus eller godis rundan ;)
Mååååånga fler bilder från massvis av halloweenmat, halloweenfika, tips på lekar med mera hittar du i hallowenkategorin där jag nu har över 60 inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar