söndag 23 oktober 2016

Oreo Fladdermus kakor med barnen

Härom kvällen så ville barnen göra lite kakor inför Halloween. :D
Så jag kollade vad jag hade i skåpen och bestämde mig för att vi skulle göra fladdersmus kakor, hade några mini oreos och några normalstora. Jag vispade iordning en vaniljsmörkräm och rörde ihop glasyr med vatten och florsocker och fyllde i spritspåsar. Lyfte av locket på flera kakor och delade sen på några som fick agera vingar ;)
Sen visade jag barnen hur man skulle göra, spritsa på en klick vaniljsmörkräm, lägg på vingarna, spritsa lite mer vaniljsmörkräm och lägg på överdelen, spritsa på 2 klickar glasyr där du vill fästa godisögonen och spritsa till sist på en mun med vampyrtänder (väldigt viktigt enligt barnen). 

Tjejerna var sååå duktiga å gjorde så fina kakor helt på egen hand. Så himla stolt över dom, speciellt när man såg hur duktiga dom var med spritspåsen och vet precis hur den fungerar. Ska bli kul att se hur länge dom tycker det är roligt med all bakning å dekorationstillverkande :)


Dom största kakorna här är alltså barnens första försök!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar