söndag 10 juli 2011

Tårta: Spritflaska till 20 åring

I ett helt år har jag planerat att jag skulle göra en spritflaska till min bror när han fyllde 20 och får gå på bolaget själv. (Förra året fick han en kvinnokroppstårta, den kan du se här).
Iaf så om man går in på hans rum så står det en jäkla massa tomma spritflaskor (han verkar samla på dom) och de var inte svårt att förstå att denna spritsort var hans favorit så jag låna med mig en flaska i smyg för att titta på när jag gjorde hans tårta som serverades igår då han fyllde år =)
Eftersom smaken på spriten är jordgubb och lime så hade de ju varit lite kul att ha dom fyllningarna i tårtan men de tänkte jag inte alls på utan körde med daimmousse och hallonmousse ihop med varvade lager av både chokladbotten och vaniljbotten. Var väldigt gott och brorsan blev som vanligt supernöjd :-) Nu är de bara att börja tänka ut vad han ska få för tårta nästa år ;)






Var första gången jag använde ätbar sprayfärg på tårtan och här tyckte jag det passa jättebra med den med pärlemorlyster. Då påminde flaskan lite mer som en genomskilning flaska istället för en bara helt enkel tråkig vit färg :)

Var inte helt lätt att göra tårta med en liten bebis bredvid som ska passas på :) Blir nog inte alltför många tårtor i de närmaste men den som lever får se ;)

7 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta! Förstår att det inte är helt enkelt med en bebis bredvis. Jag kan säga att jag hade inte lyckats baka något de 6 första månaderna av min sons liv, för då skulle han vara i famnen konstant. :-)

    SvaraRadera
  2. Tårtan blev ju jättesnygg! :)

    SvaraRadera
  3. Tack tack =) Nej de är lite klurigt att greja samtidigt som man har bebis men som tur är så kan ju pappan ha henne en del också så jag får lite ensamtid emellanåt =)

    SvaraRadera
  4. he he klockren

    hej
    vi vill bara tipsa om att jag har 3 st bakrelaterade tävlingar nu och kanske vill du delta.
    kommer komma nya varje vecka som e i samma tema

    http://tartpalatset.blogg.se/2011/july/vinn-2skalar-2skedar.html

    http://tartpalatset.blogg.se/2011/july/vinn-bestickset-med-atpinnar.html

    http://tartpalatset.blogg.se/2011/july/vinn-maltidsmatt-har.html

    SvaraRadera
  5. GRATTIS TILL ERT UNDERVERK!! Och grymt snygg tårta du har gjort! Och vetskapen av att du har en så liten bredvid... fan vad du är duktig!! :)

    SvaraRadera