måndag 16 november 2020

Scandinavian cake show, återblick från när jag vann första priset!


 Jag kom nyligen att tänka på Scandinavian Cake Show som varit varannat år i många år och skulle ha varit i år egentligen. Därför tänkte jag lite extra på när jag tävlade där med ett helt dessertbord 2016 och vann 1a priset (folkets röst), så gången därpå alltså 2018 får alla som vunnit i dom olika kategorierna chansen att ställa ut några bidrag på Table of Honour vilket bara det är en ära och som jag givetvis ställde upp på. Efter massa funderande så valde jag att göra en miniatyr av dessertbordet jag vann med. Och då menar jag verkligen miniatyr då kakorna på tårtan var 1 cm långa, cakepopsen var 2 cm, muffinsarna var 2,5 cm varav björnarna var 1,2 cm höga, tårtan på tårtan var 8x8 cm, spjälsängen var 3,5 cm osv så det var vääääldigt smått och pilligt vilket ni kanske kan få mer hum om storleken på om ni kollar på bilden när jag har ett barnhuvud bredvid utställningstårtan..

Tårtan tog sammanlagt 17h att göra och finns än idag kvar om än lite dammig ;)


Vill ni se mer bilder från dessertbordet jag tävla med så hittar du dom i detta inlägget!

Vill ni se mer detaljbilder från miniatyrtårtan jag gjorde till Table of Honour så hittar du dom i detta inlägget!

Följ mig gärna på Facebook!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar