söndag 15 januari 2017

Kladdkakeglass i chokladvåffelskål

Det är inte ofta vi har efterätt två fredagar i rad men nu blev det så. Denna gången provade jag att göra kladdkakeglass då jag ändå hade en halv kladdkaka över. Var inte helt fel detta inte ;) Dock tyckte jag nog det var lite stark chokladsmak på våran chokladsås men det är säkert olika från märke till märke, annars kan jag tänka mig det blir väldigt gott med nutella i istället :) 


Kladdkakeglass

Du behöver:

  • 1 förpackning (2,5 dl) vaniljvisp
  • 1 bit (valfri storlek) kladdkaka
  • 1/2 dl chokladsås eller Nutella

Så gör du:

  1. Vispa vaniljvispen i en bunke
  2. Smula ner halva biten kladdkaka i vaniljvispen
  3. Häll ett lager (ca 2 cm) vaniljkaksmet i en form
  4. Smula på lite kladdkaka
  5. Spruta på lite chokladsås
  6. Upprepa prodeduren tills alla ingredienser är slut
  7. Rör om lite lätt i formen 
  8. In i frysen minst två timmar
  9. Tina ca 10-15 minuter
  10. Klart att frossas
Receptet kommer från Fixasjälv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar