tisdag 22 december 2015

Annorlunda Doptårta med Tatueringstema

Fick detta superoliga och annorlunda uppdrag för ett tag sen med att göra en doptårta med tatueringstema/stuk då föräldrarna älskar tatueringar och pappan dessutom är tatuerare.. :) Kan säga att jag kliat mig rätt bra i huvudet efter att komma på ideér och tankar till detta uppdrag då jag inte ens på engelska kunnat googla fram någon bild med detta kombinationstema så kan jag nog säga att jag är först i världen med att göra en doptårta med tatueringstema =)
Jag utgick mycket från mammans tatueringar som stjärnor och rosor osv och så ville jag göra liknande stövlar som dom Thor själv har och så tog jag fram papper och penna och börja skissa upp en egen tatuering som skulle föreställa Thor som håller i en hammare gjord av sten eftersom han har det efternamnet så tyckte jag det var lite kul att få med en sån detalj :) Har alltså pulvermålat tatueringen och även fåglarna samt airbruchat understa tårtan.

Och mitt i natten fick jag ett fint sms från mamman med texten:
Hej! Vi blev sååå imponerade av tårtan :) Så häftig! Å jättegod :) Tack så mycket :)
Och hon la även ut den på instagram med texten:
Kolla in denna fantastiska doptårtan!!! :) Tack Milli! Den var helt amazing :) Både i utseende och smaken.

Tårtan var beräknad till 31 portioner och fylldes med Dumlemousse och Hallonmousse precis som Thors kusin fick i sin tårta för 3 veckor sen (John Deere 3D).




Fåglarna och tatueringen är handmålade med ätbara pulverfärger..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar