torsdag 9 maj 2013

Mjukglass Vanilj - Arla´s Nyhet

För inte alls många dagar sen så släppte Arla sin nya nyhet Mjukglass som finns i 3 olika smaker, vanilj, jordgubb och choklad. Jag fick tipset om detta redan innan den släpptes så samma dag den började säljas i affären så var jag snabb nog att köpa en för att genast prova att göra egen mjukglass.. Den var väldigt smidig att göra, fanns en enkel steg för steg beskrivning på baksidan och massa tips på vad man kan ha ovanpå mjukglassen så som hackade nötter, choklad som stelnar, kolasås, jordgubbar mm.. Jag blev positivt överaskad, den smakar verkligen precis som mjukglass ska göra :) Så lättvindigt att göra de hemma men jag kommer nog ändå inte sluta köpa mjukglass på varma sommardagar när man är ute på vift :))
Någon annan som provat/prövar de andra smakerna får gärna dela med sig av vad ni tyckte :))
Så här ser förpackningen ut, blir ca 6dl när den är färdig..
Uppvispad för första gången och på väg in i frysen några timmar innan den sen ska vispas upp ytterligare en gång..


För alla nya besökare så vill jag passa på att säga att jag har experimenterat ihop massa olika glassrecept, och alla recept hittar du i kategorin glass här till vänster, eller så kan du använda denna snabblänk :)
Åh ni har väl inte missat att jag nu även finns på Facebook?? Med samma namn som bloggen ;) Där får man reda på allt innan de kommer ut i bloggen och vad som händer just nu och andra tankar & funderingar som aldrig skrivs här ;) Välkommen! :))

3 kommentarer:

  1. Hur kan jag ha missat detta?? Jag som älskar glass!!! Måste inhandlas redan imorgon. // UllanBullan testar i köket

    SvaraRadera
  2. den måste jag verkligen hålla utkik efter i affären, jag som älskar mjukglass

    SvaraRadera