måndag 25 mars 2013

Gammelrosa Doptårta till Noomi

I lördags gjorde jag min femte tårta (sjätte om man räknar antal bottnar) på löpet av 8 dagar :) Denna tårta gjorde jag till lilla Noomi och de var mamma Ulrika som hade bestämt exakt hur den skulle se ut så som vit & gammelrosa färg, rosmönster på bägge bottnar, hjärta med datum, äppelgröna blad till rosen, bebis på bädd med mörkt hår och spets längst ner på dopklänningen mm.

När Ulrika kom och hämta tårtan så blev hon jätteglad och sa hon var supernöjd. Sen bara typ en halvtimma senare så fick jag sms med texten: "Hej igen! Jag kan inte beskriva med ord hur nöjda vi är!! Tack så mycket verkligen, du är sååå duktig! Den var helt perfekt! Om du ska lägga ut bild på FB kan du tagga Anders. Med vänlig hälsning Ulliz" Och efter dopet fick jag sms med texten: "Som vi trodde så blev tårtan en succé :-) Tack igen!!"

Man blir verkligen helt varm i hjärtat efter såna kommentarer! :-) Tack själv!! :))









Tårtan innehåller chokladmousse med crisp och Mango och Passionfruktsmousse.
Tårtan är beräknad till 34 personer och tog sammanlagt 13 timmar att göra!
 
******************

Ni har väl föresten inte missat att jag nu även finns på facebook, där får ni se bilder på tårtor och bakverk innan de läggs ut i bloggen och ni får även veta vad jag bakar precis när de händer, hur många tårtor som är på gång och vilka teman, få en tjuvkik på mitt nya kök med mera... :))
 
******************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar